Skip to main content

معرفی موسسه آموزشی تربیتی منجی (عجل الله تعالی فرجه)​

هوالرّب

پانزده سال گذشت از آن ایامی که جمعی دغدغه مند با کوله باری از سال ها تجربۀ معلمی و مدیریتی در آموزش وپرورش تصمیم گرفتند با کاشتن بذر نهال یک مدرسه در راه تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی از کوشش بازنایستند و به دور از هرگونه انتفاعی۱، با اهتمام بر تربیت دینی و آشنایی دانش آموزان با مکتب اهل بیت علیهم السلام، رضایت امام عصر خویش ارواحنا فداه و نایب بزرگوارش را به دست آورند. پانزده سالی که لحظه لحظه آن خاطرۀ تلاش در جهت این اهداف بود و دست خداوند یار و یاور شد تا نهال منجی به درختی تنومند تبدیل شود.

در تابستان ۱۳۹۸ و به دنبال پیوستن جمعی جدید از نیروهای جوان و پرنشاط به مجموعه در سال های اخیر، تصمیم بر آن شد تا در مسیر رشد و سیر تحول گرای موسسه با سرعت بیشتری حرکت کنیم لذا در برخی رویه ها و بخش هایی از سازمان ادارۀ موسسه و مدارس تحت پوشش بازنگری انجام شد و تلاش شد تا این تغییرات و پیشرفت ها متناسب با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مورد تأکید مقام معظم رهبری، مجموعه-ی نخبگان نظام و برگرفته از ارزش های اسلامی و انقلابی باشد تا دغدغه خانواده هایی که فرزند عزیزشان را به ما سپرده اند را پوشش دهد.

نیک می دانیم دغدغۀ خانواده های مؤمن و انقلابی ایران را و ازآنجایی که خانواده و مدرسه را دو بال پرواز دانش آموز میدانیم بر آن شدیم علاوه بر مشورت و به کارگیری متخصصین و کارشناسان تعلیم و تربیت، دغدغه های والدین را نیز شناسایی کنیم و متناسب با آن، الگوی توسعه موسسه آموزشی تربیتی منجی (عج الله تعالی فرجه الشریف) را تدوین کنیم. دغدغه هایی همچون:

  • دوست دارم فرزندم در مدرسه ای درس بخواند که ارزش های اسلامی و انقلابی دغدغه مدیران آن مدرسه باشد و تلاش های مستمر و مثمری در این راستا را شاهد باشم.
  • می خواهم به طور مستمر در جریان امور تربیتی و آموزشی فرزندم قرار بگیرم چراکه مدرسه مطلوب ازنظر من مدرسه ای است که با خانواده ها ارتباط مستمر دارد.
  • دوست دارم فرزندم در مدرسه ای درس بخواند که او را برای زندگی واقعی آماده کند نه اینکه صرفاً دروسی را به او آموزش دهد که به تنهایی کاربرد زیادی در زندگی اش ندارد.
  • مجموعه ای که به مدرسه به چشم یک بنگاه اقتصادی نگاه می کنند طبعاً خروجی مطلوبی ازنظر من نخواهند داشت.
  • مدرسه ای می تواند به شعارهایش عمل کند که ساختار و چشم انداز درست و دقیقی داشته و بداند چطور می خواهد به آن اهداف برسد تا ما هم به عنوان ولی دانش آموز بتوانیم به شکل حداکثری خود را با آن هماهنگ نماییم.
  • دوست دارم ساختار مدرسه و تصمیماتی که برای تربیت و آموزش مخاطبین آن گرفته می شود علمی و زیر نظر متخصصین باشد نه اینکه صرفاً بر اساس رأی یک یا چند نفر تصمیم گیری شود.

اگر از نگاه های سطحی یا گزینشی رایج پرهیز کنیم، می توان گفت پیگیری جامع و کامل این دغدغه های مهم اولیا، علاوه بر به کارگیری نیروهای متعهد و متخصص، نیازمند طراحی و استقرار ساختاری مناسب، هوشمندانه و پویا در مدارس است که خداوند را شاکریم موسسۀ منجی یکی پیشتازان در این عرصه و در اصل توجه به محتوا و ساختار به طور توأمان است. از برکات اهتمام به این اصل و نگاه می توان تشکیل و فعالیت شوراهای مختلف و کارگروه های تخصصی و مشاوره ای در سال تحصیلی اخیر را نام برد که با بهره گیری از مفهوم «ساختاری ماتریسی» علاوه بر پاسخگویی به نیازهای روزمره یک سازمان آموزشی، مقدمات و الزامات تحول واقعی را فراهم می کند.

نکته پایانی: تلاش ما ایجاد بستری پاسخگوی دغدغه های به حق شما پدر و مادر عزیز است، باشد که از فرصت این مجموعه ارزش گرای تحول خواه استفاده حداکثری برده شود.

موسسه آموزشی تربیتی منجی(عج الله تعالی فرجه الشریف) وقف شده است.